Του Μάκη Φόρτε *
Η απένταξη του έργου της Γέφυρας De Bosset από το Γ΄ΚΠΣ είναι ένα….εκ προμελέτης έγκλημα, όχι μόνο κατά του μνημείου που καθημερινά καταρρέει, αλλά και κατά της Κεφαλονιάς, ακόμη και ….της νοημοσύνης των Κεφαλονιτών.
Η απώλεια της χρηματοδότησης για ένα έργο που έχει μάλιστα δημοπρατηθεί, αποτελεί πρωτοφανές γεγονός για την πολιτική ιστορία του τόπου Η παραπομπή της διάσωσης της Γέφυρας στις καλένδες, αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα πολιτικά σκάνδαλα της σύγχρονης ιστορίας της Κεφαλονιάς.
Και όταν υπάρχει πολιτικό σκάνδαλο, υπάρχουν και πολιτικές ευθύνες.
.Έτσι λοιπόν υπάρχουν καταρχήν οι (πολιτικές) ευθύνες της κυβέρνησης .
Όλα δείχνουν ότι η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Πολιτισμού, συνειδητά εμπαίζει τους Κεφαλονίτες εδώ και καιρό.
Το αδυσώπητο ερώτημα για την Κυβέρνηση της Ν.Δ. και ειδικότερα για τους καθ’ύλην αρμόδιους Υπουργούς Βουλγαράκη (μέχρι τις εκλογές του 2007) και Λιάπη (μετά τις εκλογές), τους Γενικούς Γραμματείς του ΥΠ.ΠΟ. Ζαχόπουλο (αρχικά) και Δραβίλλα (στη συνέχεια) και φυσικά τους Κυβερνητικούς Βουλευτές Αλιβιζάτο (λιγότερο) και Παρίση (περισσότερο)είναι:
Γιατί καθυστέρησε τόσο πολύ η δημοπράτηση του έργου για την διάσωση της Γέφυρας;
Όταν τα σχέδια του έργου έχουν υπογραφεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΠ.ΠΟ. από τον Μάιο του 2006 και η τεχνική έκθεση από τον Μάιο του 2007, γιατί θα έπρεπε να περάσουν 9 ακόμη μήνες για να υπογραφούν τα τεύχη δημοπράτησης από τον Υπουργό κ.Λιάπη, να δημοσιευτεί η προκήρυξη 10 μήνες μετά (στις 11Φεβρουαρίου 2008) και 12 μήνες αργότερα (!!!!), τον Απρίλιο του 2008, να γίνει η δημοπρασία(και αφού είχε προηγηθεί μία αναβολή);
Μήπως γιατί - και προκειμένου «να ξεφορτωθεί» τους Κεφαλονίτες – η πολιτική ηγεσία του ΥΠ.ΠΟ.
ένταξε ένα έργο που εκ των προτέρων γνώριζε ότι…… θα απενταχθεί; Και θα ήταν εντελώς άστοχο να ρίξει κανείς ευθύνες στις υπηρεσίες για την καθυστέρηση, γιατί στην περίπτωση της Γέφυρας όσοι υπάλληλοι του ΥΠ.ΠΟ. ασχολήθηκαν κατά καιρούς με αυτήν το έπραξαν με περισσή υπευθυνότητα. Αυτό είναι γνωστό σε όλους. Όμως όλα τα δεδομένα οδηγούν πως: Το παιγνίδι ήταν στημένο από την αρχή, εκ μέρους της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Πολιτισμού.
Ας τα παρακολουθήσουμε:
Η Κυβέρνηση έχει την υποχρέωση απέναντι στην Ευρωπαϊκή Ένωση, για κάθε 80 ευρώ που εισπράττει ως κοινοτική επιχορήγηση (80%) για τα συγχρηματοδοτούμενα έργα, να βάζει την δική της συμμετοχή των 20 ευρώ ως Εθνική συμμετοχή (20%) και μάλιστα προκαταβάλλοντας ολόκληρο το ποσό του έργου.
Όμως λεφτά……. δεν υπάρχουν στα κρατικά ταμεία, γι’αυτό και βρέθηκε η εύκολη λύση.
Απεντάσσονται – με διάφορες προφάσεις - έργα από το Γ΄ΚΠΣ, καθυστερούν οι πληρωμές στα έργα που εκτελούνται και ταυτόχρονα δεν ξεκινάει (δύο χρόνια τώρα) το ΕΣΠΑ !!!!!
Κάπως έτσι «την πλήρωσε» και η δική μας Γέφυρα….. μαζί με δεκάδες άλλα έργα ανά την Ελλάδα.
Ένα καλοστημένο ……έγκλημα εκ προμελέτης !!!!
Οι Βουλγαράκης, Λιάπης και οι Ζαχόπουλος, Δραβίλλας (όλα Κυβερνητικά στελέχη της Ν.Δ.), είχαν καταδικάσει εκ των προτέρων το έργο της Γέφυρας , κάνοντας ένταξη «μαϊμού» γιατί δεν υπάρχει «ρευστό» χρήμα!!!! Η απένταξη έργων από το Γ΄ΚΠΣ ως λύση στο πρόβλημα ρευστότητας του Π.Δ.Ε., έχει αποκαλυφτεί από σωρεία δημοσιευμάτων εδώ και καιρό. (Υ.Γ. 1.)
Η δε δημοσιοποίηση του προϋπολογισμού του 2009 καταγράφοντας τις χαμηλότερες δημόσιες επενδύσεις της 20ετίας, έρχεται να επιβεβαιώσει με τον πλέον επίσημο τρόπο όλα τα παραπάνω.
Το χρήμα που θα δώσει το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) φτάνει στο 3,2% του ΑΕΠ για
το 2009, όταν το ρεκόρ της 20ετίας ήταν το 1994 με 3,4% του ΑΕΠ και σε αριθμούς αντιστοιχεί
σε 1 δις λιγότερα από το 2008!!!!
Σε αυτό το δεδομένο οικονομικό – πολιτικό τοπίο ήταν εντελώς αδύνατο να προχωρήσει ένα (εξειδικευμένο μάλιστα) έργο που δημοπρατήθηκε τον Απρίλιο και έπρεπε να τελειώσει μέσα σε 220 ημέρες μέχρι την 31η Δεκεμβρίου.
Η πολιτική ηγεσία του ΥΠ.ΠΟ., όταν δημοπρατούσε το έργο γνώριζε πολύ καλά τι θα επακολουθήσει.
Η απένταξη της Γέφυρας ήταν προδιαγεγραμμένη με την ….ένταξή της. Όσον αφορά τις «έγκυρες πηγές» που διοχέτευαν διάφορες πληροφορίες όλο αυτό το διάστημα, στόχευαν στον εφησυχασμό της τοπικών φορέων και ως εκ τούτου στην αδράνεια.
Έτσι λοιπόν την μία φορά διοχέτευαν την πληροφορία ότι «δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος για το έργο της Γέφυρας γιατί η Κυβέρνηση πείρε παράταση από την Ε.Ε. για ένα χρόνο και για όλο το Γ΄ΚΠΣ». Ενώ ήταν δεδομένο εξαρχής ότι το Τομεακό Πρόγραμμα του Πολιτισμού, στο οποίο ήταν ενταγμένη η Γέφυρα, δεν είχε πάρει καμία παράταση από την Ε.Ε……..
Την άλλη φορά διέδιδαν ότι «το έργο ακόμη και αν δεν προλάβει τις ημερομηνίες του Γ΄ΚΠΣ θα χρηματοδοτηθεί από εθνικούς πόρους». Την ίδια ώρα ο Υφυπουργός Οικονομικών με εγκύκλιό του (32505/ΔΕ 4609/14-7-2008) ουσιαστικά απαγόρευε στα Υπουργεία κάθε νέο αμιγώς εθνικό έργο για το 2009. (Υ.Γ.2)
Αν τώρα κρίνουμε από το αποτέλεσμα, δυστυχώς ο στόχος τους επετεύχθει ……
Και εφησυχασμός υπήρξε και αδράνεια επετεύχθει…...
. Στη συνέχεια υπάρχουν οι (πολιτικές) ευθύνες του Κυβερνητικού Βουλευτή στο Νομό Αλ.Παρίση.
Ο Βουλευτής για άλλη μία φορά αποδεικνύεται, ότι μπορεί να τρέχει καθημερινά για τα αυτονόητα, τα καθιερωμένα και τα ρουσφέτια του, έτσι ώστε να δικαιώνει τον ….άσπονδο φίλο του Διον. Λευκαδίτη όταν τον αποκαλεί «θεληματά». Αλλά σε καμία περίπτωση δεν δείχνει ότι μπορεί να ανταποκριθεί με επάρκεια σε υψηλές και δυσεπίλυτες απαιτήσεις των Νησιών μας.
Ίσως κάτι να ήξερε ο Καπετάνιος που δεν απέδωσε στον Αλέξανδρο Παρίση…. άλλο χαρακτηρισμό αποτελεσματικότητας των ικανοτήτων του, παρά το φιλότιμο μεν – χαμηλών προσδοκιών δε επίθετο του… «θεληματά».
Και βέβαια όσοι, βασιλικότεροι του βασιλέως…, διακινούν ως δικαιολογία για το έλλειμμα αποτελεσματικότητας του Βουλευτή τον ισχυρισμό ότι «δεν είναι τεχνοκράτης για να οφείλει να γνωρίζει τα ΚΠΣ», δεν αντιλαμβάνονται ότι αυτή είναι η υποτιμητικότερη υπηρεσία προς ένα Κοινοβουλευτικό Εκπρόσωπο του λαού…….
Βέβαια ο κ. Παρίσης θα μπορούσε να ισχυριστεί ότι…..παραπλανήθηκε, αν δεν είχαν υπάρξει σωρεία δημοσιευμάτων στον τοπικό τύπο, που επανειλημμένα επεσήμαιναν τα προβλήματα, τις παγίδες και τους κινδύνους. Είτε άσχετος, είτε παραπλανημένος δηλώσει ο Βουλευτής, στις 6 Φεβρουαρίου 2008 δείχνει ότι ξέρει πολύ καλά τι γίνεται, όταν με κατηγορηματικό τρόπο έλεγε σε δελτίο τύπου:
«οι νοσταλγοί της απαξίωσης και της παραπομπής του έργου στις καλένδες διαψεύδονται οριστικά, ενώ ταυτόχρονα επιβεβαιώνονται τόσο η σημερινή Κυβέρνηση όσο και οι παράγοντες του νομού μας, που αγωνίζονται για την προοπτική και το μέλλον της Γέφυρας»!!!!!!
Ο Αλ.Παρίσης «έπαιξε και έχασε» στο θέμα της Γέφυρας –όπως και σε τόσα άλλα… - απλά γιατί ακολούθησε και σε αυτό το θέμα την προσφιλή του τακτική……. «και με τον χωροφύλαξ και με τον αστυφύλαξ».
Η απόδοση των πολιτικών ευθυνών για ό,τι έχει προηγηθεί, αποτελεί την αναγκαία συνθήκη για να δούμε με καθαρό μάτι πλέον το μέλλον της Γέφυρας De Bosset. Έτσι λοιπόν:
1.Είναι πολύ αφελές –αν δεν είναι αποπροσανατολιστικό, προκειμένου να δοθεί στήριξη στην Κυβέρνηση και τον Βουλευτή – να υποστηρίζεται ότι για την απένταξη ευθύνονται κάποια τοπικά ΜΜΕ και όσοι γενικά έχουν κάποια διαφορετική άποψη από αυτή της πεζογέφυρας……
2.Η εγκληματική καθυστέρηση της δημοπράτησης του έργου και η προδιαγεγραμμένη απένταξη – αποχρηματοδότηση, προφανώς και δεν έγιναν ….από όσους έχουν διαφορετική άποψη για την χρήση της Γέφυρας, ούτε φυσικά από όσους …….διαφωνούν με τις πρακτικές του Βουλευτή.
3.Η θεωρία ότι κάποιοι διαθέτουν τόση δύναμη ώστε να απεντάσσουν από τα κοινοτικά προγράμματα (!!!) όποια έργα δεν γουστάρουν, αγγίζει….. τα όρια της επιστημονικής φαντασίας.
4.Η άποψη ότι η απένταξη της Γέφυρας αποσκοπεί στο να αναθεωρηθεί η μελέτη Πιτιλάκη, να προκύψει μία νέα μελέτη που θα προβλέπει την διέλευση οχημάτων και στη συνέχεια να χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ, θα έστεκε εάν ….δεν υπήρχε το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (ΚΑΣ), εάν….οι μελέτες (ιδιαίτερα των μνημείων) γινόταν από την μια ημέρα στην άλλη και εάν …..το ΕΣΠΑ ίσχυε και μετά το 2013.
Με άλλα λόγια «ζήσε Μάη μου…..»
5.Έχουν κρύψει (ή έστω έχουν εντελώς υποβαθμίσει) ότι όταν γίνεται αναφορά στο έργο της αποκατάστασης της Γέφυρας De Bosset ουσιαστικά μιλάνε για …το μισό έργο(Α΄φάση).
Όμως η μελέτη Πιτιλάκη περιλαμβάνει δύο εξίσου σημαντικές φάσεις.
Την Α΄φάση (η οποία και περιλαμβάνεται στο έργο που δημοπρατήθηκε και τελικά απεντάχθηκε) και αφορά εργασίες στο βαθύ και ημιβαθές τμήμα της Γέφυρας. (Υ.Γ. 3) Και την Β΄φάση (η οποία δεν περιλαμβάνεται στο έργο αν και είναι εξίσου σημαντική με την Α΄φάση) και αφορά εργασίες και στα τρία τμήματα της Γέφυρας. (Υ.Γ.4)
6.Εν τέλει, υπάρχει η υπόσχεση της Κυβέρνησης δια στόματος του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Πολιτισμού κ.Θ. Δραβίλλα στον Βουλευτή του Νομού κ.Αλ.Παρίση και στον Δήμαρχο κ. Γιώρ. Τσιλιμιδό για ένταξη του έργου στο Τομεακό Πρόγραμμα του Υπουργείου Πολιτισμού για το ΕΣΠΑ 2007 - 2013 (Δ΄ΚΠΣ).
Και με αυτή όμως τη νέα Κυβερνητική υπόσχεση υπάρχουν δύο προβλήματα :
Πρόβλημα πρώτο: Τομεακό Πρόγραμμα του ΥΠ.ΠΟ. στο ΕΣΠΑ, δεν υπάρχει!!!! Άρα και πάλι η Κυβέρνηση (μέσω του κ. Δραβίλλα) συλλαμβάνεται ότι συνεχίζει να εμπαίζει τους Κεφαλονίτες, αφού « απαξιώνει την Γέφυρα» και «παραπέμπει αυτή στις καλένδες», για να χρησιμοποιήσω τις εκφράσεις του βουλευτή!!!!
Πρόβλημα δεύτερο: Όμως υπάρχει το ΕΣΠΑ των Ιονίων Νήσων το οποίο περιλαμβάνει έργα για τον Πολιτισμό και κάτω από κάποιες προϋποθέσεις θα μπορούσε να ενταχθεί η Γέφυρα.
Οι πληροφορίες όμως φέρνουν δεσμευμένο το μεγαλύτερο μέρος από τα 14,5 εκατ., κυρίως από έργα της Κέρκυρας.
Αν μάλιστα, προσθέσουμε ότι οι εντάξεις έργων στο ΕΣΠΑ αντιμετωπίζουν μία τεράστια γραφειοκρατία και ότι μέχρι σήμερα δεν έχει ενταχθεί ούτε ένα έργο, γίνεται φανερό ότι η ένταξη της Γέφυρας De Bosset στο ΕΣΠΑ (το Περιφερειακό έστω), καθίσταται από αδύνατη έως πάρα πολύ δύσκολη. Δεν έχει άδικο ο πρώην Βουλευτής Π. Αλιβιζάτος όταν σχολίασε σκωπτικά…. «ζήσε Μάη μου να φας τριφύλλι».
Όμως και παρ’όλα αυτά, υπάρχει – κατά την γνώμη μου – κάποιο φως.
Ο Δήμαρχος Γιώργος Τσιλιμιδός έχοντας προφανώς κατά νου τη λαϊκή ρήση «όταν καείς με το χυλό, φυσάς και το γιαούρτι»…, στη συνάντηση με τον κ. Δραβίλλα έπραξε σωστά όταν του ζήτησε έγγραφη δέσμευση για τις υποσχέσεις που έδωσε. Εδώ βέβαια που έχουν φθάσει τα πράγματα, είναι γεγονός ότι δεν μπορεί εύκολα να προδιαγραφεί η απάντηση του κ.Δραβίλλα - εάν και εφόσον ……υπάρξει απάντηση. Όμως αυτό που είναι σίγουρο, φαίνεται πως είναι κάτι που και πάλι ο κ. Δραβίλλας απέκρυψε. Ποιο συγκεκριμένα:
Αν είναι πράγματι βούληση της Κυβέρνησης να φτιαχτεί η Γέφυρα, γιατί δεν εντάχθηκε στα λεγόμενα «έργα γέφυρες» του ΕΣΠΑ από το Γ΄ΚΠΣ, όπως για παράδειγμα έχει συμβεί με το «μπαστούνι» των κρουαζεροπλοίων και τον βιολογικό καθαρισμό και την αποχέτευση Σκάλας – Πόρου, αλλά έσπευσαν να την απεντάξουν από αυτό (το Γ΄ΚΠΣ) ; Ο μοναδικός λοιπόν τρόπος να εξασφαλιστεί 100% η διάσωση της ιστορικής Γέφυρας De Bosset είναι να μην απενταχθεί από το Γ΄ΚΠΣ.
Το Υπουργείο μπορεί να διευθετήσει την διένεξη των εργολάβων (σχεδόν πάντα συμβαίνει) και να γίνει (μόνο) έναρξη εργασιών εντός του 2008.
Έτσι στη συνέχεια, είναι δυνατόν να ενταχθεί ως «έργο γέφυρα» στο ΕΣΠΑ των Ιονίων Νήσων, σύμφωνα με την διαδικασία που ρητά προβλέπεται στην Ενότητα 4 παράγραφος 12 του Επιχειρησιακού Προγράμματος Δυτικής Ελλάδας – Πελλοπονήσου – Ιονίων Νήσων της Προγραμματικής Περιόδου 2007 – 2013. ΜΕ ΤΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΗΜΕΡΑ, Η ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΠΡΟΤΑΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΚΑΙ ΤΗΝ ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΡΕΑΛΙΣΤΙΚΗ ΛΥΣΗ !!!!!
7.Στην περίπτωση επαναδρομολόγησης της αποκατάστασης της Γέφυρας πρέπει το έργο να περιλάβει όχι μόνο την Α΄φάση, αλλά και την Β΄φάση.
8. Αυτό που προέχει σήμερα είναι η διάσωση του μνημείου.
Οτιδήποτε άλλο αυτή την ώρα είναι «εκτός τόπου και χρόνου».
Η χρήση της Γέφυρας πρέπει και μπορεί να καθοριστεί μετά την αναστύλωσή της από τις σύγχρονες ανάγκες της πόλης, δίχως φανατισμούς και δίχως ιδεοληψίες, αλλά και δίχως να αναιρείται ο μνημειακός της χαρακτήρας .
9. ΤΩΡΑ ΕΙΝΑΙ Η ΩΡΑ ΤΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ !!!!
ΠΟΛΥ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΜΕ ΤΟ «ΕΓΚΛΗΜΑ ΕΚ ΠΡΟΜΕΛΕΤΗΣ» ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΠΡΟΗΓΗΘΕΙ. Η ΕΝΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΤΟΠΙΚΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ, ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΗΣΕΙ ΛΥΣΗ. ΑΛΛΩΣΤΕ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΤΗΝ ΑΝΑΓΚΑΙΑ ΣΥΝΘΗΚΗ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΒΡΕΘΕΙ Η ΔΙΚΙΑ ΜΑΣ ΓΕΝΙΑ ΥΠΟΛΟΓΗ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΕΚΘΕΤΗ ΣΤΙΣ ΕΠΟΜΕΝΕΣ ΓΕΝΙΕΣ
*Πρώην Δήμαρχος Αργοστολίου
Υ.Γ. 1. Από την «Ελευθεροτυπία» της 23ης Αυγούστου 2008:
«Σχέδιο έκτακτης ανάγκης, που θα ενεργοποιηθεί λίγο πριν από το τέλος του 2008 αν εξοκείλει οι προϋπολογισμός, ώστε να αποφύγει η χώρα τη διαπόμπευση από μία νέα δημοσιονομική επιτήρηση εκ Βρυξελλών, επεξεργάζεται η κυβέρνηση.
Το σχέδιο, σύμφωνα με πληροφορίες, θα βάζει χέρι στο «μέλι» των κοινοτικών επενδύσεων, αν αποτύχει η κυβέρνηση να μαζέψει έσοδα από τον φόρο κατοχής ακινήτων και να αναχαιτίσει τις καταναλωτικές ορέξεις των υπουργών.
Το υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών έχει ήδη καταγράψει μια σειρά από έργα αξίας 2 δισ. ευρώ που μπορούν να «παγώσουν». Πρόκειται για την έσχατη σανίδα σωτηρίας, όπως επισημαίνουν αρμόδιοι φορείς, καθώς ήδη έχουν γίνει πάρα πολλές περικοπές στα έργα: καθυστερούν οι πληρωμές για ιδιωτικές επενδύσεις, οι εγκρίσεις νέων σχεδίων, η ενεργοποίηση του νέου προγράμματος (ΕΣΠΑ).
Τι λέει το σχέδιο; Συνολικά από 9,3 δισ. ευρώ που έχει υπολογιστεί να φτάσει φέτος το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, μόνο τα 7,3 δισ. ευρώ υπολογίζεται ότι είναι «ανελαστικά», δηλαδή, αν δεν τα πληρώσουμε (για να ζητήσουμε έπειτα από τις Βρυξέλλες τα χρήματα πίσω), θα τα χάσουμε. Τα υπόλοιπα 2 δισ. ευρώ έχουν πάρει παράταση (λόγω των πυρκαγιών η κυβέρνηση ζήτησε και έλαβε παράταση έως το τέλος του 2009).)»
Υ.Γ. 2. Από την εγκύκλιο του Υφυπουργού Οικονομίας και Οικονομικών κ. Γιάννη Παπαθανασίου,
Αρ. Πρ. 32505/ΔΕ 4609/14-7-08
Υ.Γ. 3. Η Α΄φάση της μελέτης Πιτιλάκη περιλαμβάνει: «την αποκατάσταση της φέρουσας ικανότητας του μνημείου και την ενίσχυση του εδάφους θεμελίωσης του για την αποφυγή της περαιτέρω φθοράς του».
Υ.Γ. 4. Η Β΄φάση της μελέτης Πιτιλάκη περιλαμβάνει:«την μορφολογική αποκατάσταση του συνόλου της γέφυρας (βαθύ- ημιβαθές και αβαθές τμήμα) στην υπάρχουσα παραμορφωμένη κατάσταση της και περιλαμβάνει: καθαίρεση των προστατευτικών στηθαίων και των γείσων των προβόλων (από σκυρόδεμα), κατασκευή και τοποθέτηση προβόλων (φουρουσιών) και γείσων, ανακατασκευή στηθαίων, διαμόρφωση – διάστρωση οδοστρώματος, αποκατάσταση πλευρικών όψεων και δίκτυα – Η/Μ καλωδιώσεις.»