Από ithacanews
Τα υδροπλάνα της AirSea Lines δεν θα τα ξαναδούμε στα νησιά μας!!!
Ο προάγγελος απ ότι φαίνεται ήταν η επιστολή που είχε στείλει πέρυσι τον Οκτώβριο ο ιδρυτής της εταιρείας στην Ελλάδα, Μιχάλης Πατέλης στους δημοσιογράφους που κάλυπταν το υπουργείο Μεταφορών, παραθέτοντας τα προβλήματα βιωσιμότητας που αντιμετωπίζει η AirSea Lines αλλά και η μέχρι σήμερα καμμία «παρουσία» της εταιρείας στα νησιά του Ιονίου
Εγραφε τότε μεταξύ άλλων στην επιστολή του ο κ. Πατέλης, καταδεικνύοντας τα γραφειοκρατικά προβλήματα που αντιμετωπίζει η εταιρεία, τα οποία, σε μεγάλο βαθμό, δικαιολογούνται, καθώς η AirSea Lines εφηύρε μια νέα αγορά. «Τέσσερα χρόνια αντιμετωπίζουμε πολλά προβλήματα, λόγω των αργών ρυθμών διεκπεραίωσης των υποθέσεων από τις δημόσιες υπηρεσίες και πλέον έχουμε φτάσει στα όρια, ως επιχείρηση, που έχει επενδύσει πάνω από 20 εκατ. ευρώ και απασχολεί πάνω από 70 άτομα προσωπικό.....Επιπλέον, η επίμονη καθυστέρηση λειτουργίας υδατοδρομίου στην Αθήνα μας καθιστά παράλυτους, με αποτέλεσμα καθημερινά να ξοδεύονται τα χρήματα που έχουν ήδη επενδυθεί, να απολύεται προσωπικό της εταιρείας και σε γενικές γραμμές, η εταιρεία να οδηγείται στη μη ικανότητα λειτουργίας», συμπλήρωνε ο ιδρυτής της AirSea Lines Ελλάδας, απευθύνοντας ουσιαστικά απέλπιδα προσπάθεια στο ελληνικό Δημόσιο να διευκολύνει τη παρουσία της στην Ελλάδα. Σύμφωνα με στελέχη της εταιρείας, τα μηνιαία έξοδα της AirSea Lines, μαζί με τα έξοδα προσωπικού, ανέρχονταν σε 700.000 ευρώ, την ίδια στιγμή που τους χειμερινούς μήνες τα ημερήσια έσοδα μόλις που ξεπερνούσαν τις 3.000 ευρώ !!!!!!!!!!
Αν και τα περσυνά αποτελέσματα ήταν τα καλύτερα για την εταιρεία σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές, αφού κατάφερε το καλοκαίρι του 2008, με την προσθήκη ακόμα ενός υδροπλάνου (3 συνολικά), να διεξάγει 1.850 πτήσεις, μεταφέροντας 13.100 επιβάτες, φαίνεται ωστόσο ότι οι μέτοχοι έχουν πλέον «αγριέψει». Μέτοχοι της εταιρείας είναι δυο επενδυτικά fund, η Rab Capital με ποσοστό 17,16% και η Fidelity με ποσοστό 9,56%. Στον όμιλο των επενδυτών της AirSea Lines δεύτερος μεγαλομέτοχος είναι ο Καναδός Thomas Grenville, με ποσοστό 12,62%.Παρ' όλα ταύτα, η μη διεξαγωγή πτήσεων, για δεύτερο συνεχή καλοκαίρι στο Αιγαίο, αλλά και η έλλειψη υδατοδρομίου στην Αθήνα, η εταιρεία διεκδικούσε το Φάληρο, ήταν τα δύο σοβαρά μείον για τη βιωσιμότητά της. Να θυμίσουμε ότι η Air Sea lines είχε διακόψει το καλοκαίρι του 2007 όλες τις προγραμματισμένες πτήσεις στο Αιγαίο και ο εμπορικός διευθυντής της εταιρείας κ. Μιχάλης Ασαριώτης, είχε δηλώσει τότε ότι η Air Sea lines προχώρησε στην ενέργεια αυτή επειδή δεν μπορούσε να ανταποκριθεί στο έργο της, όπως αυτή επιθυμούσε, παρέχοντας στους επιβάτες της υψηλού επιπέδου υπηρεσίες.
Οι λόγοι που είχε επικαλεστεί είχαν να κάνουν τόσο με δυσλειτουργίες της ίδιας της εταιρείας, οι οποίες κατά κύριο λόγο εντοπίζονται στην έλλειψη ικανού αριθμού υδροπλάνων, όσο και σε θεσμικά θέματα που έχουν να κάνουν με την εξυπηρέτηση που παρείχαν στα αεροσκάφη της Air Sea lines, τα αεροδρόμια και τα υδατοδρόμια που υπήρχαν στο Αιγαίο. Η εταιρεία έριχνε τότε πλέον το κύριο βάρος της στις γραμμές του Ιονίου, όπου υπήρχε η κατάλληλη υποδομή για την εκτέλεση του πτητικού και επιχειρησιακού έργου των υδροπλάνων.
Το θέμα είχε απασχολήσει τότε και τα αρμόδια όργανα της ΕΕ: «Η Επιτροπή δεν έχει ενημερωθεί για το ελληνικό πρόγραμμα ανάπτυξης των μεταφορών με υδροπλάνο μεταξύ της ηπειρωτικής χώρας και των νησιών της άγονης γραμμής», είχε απαντήσει η Επίτροπος για την περιφερειακή πολιτική Ντ. Χούμπνερ στον ευρωβουλευτή του ΣΥΝ Δημήτρη Παπαδημούλη. Ο ευρωβουλευτής ρωτούσε την Επιτροπή αν έχει εξασφαλιστεί συγχρηματοδότηση για τη δημιουργία των απαραίτητων εγκαταστάσεων για την αποθαλάσσωση και προσθαλάσσωση των υδροπλάνων.
«Η σκληρή πραγματικότητα επικράτησε, για μια ακόμη φορά, της εικονικής πραγματικότητας που φιλοτεχνεί συστηματικά η κυβέρνηση Καραμανλή. Οι πομπώδεις "υδροπλανικές" εξαγγελίες, οι δοκιμαστικές πτήσεις συνοδεία τηλεοπτικών συνεργείων και οι "αυθόρμητες" λαϊκές υποδοχές των υπουργών στους τόπους άφιξης των υδροπλάνων, κατέρρευσαν εντός ολίγων ημερών», δήλωνε ο υπεύθυνος Μεταφορών και Τηλεπικοινωνιών του Κοινοβουλευτικού Συμβουλίου του ΠΑΣΟΚ Ντίνος Ρόβλιας.
Η AirSea Lines που δημιούργησε νέα δεδομένα στη τουριστική αγορά και ιδιαίτερα σε αυτή των μικρών νησιών, και έγινε αποδεχτή με τις καλύτερες συνθήκες ιδιαίτερα από τους μικρά νησιά που συμπεριέλαμβανε στα δρομολόγιά της, παρ' ολο που μέχρι και το 2004 δεν υπήρχε νομοθετικό καθεστώς για τη λειτουργία αεροδρομίων επί υδάτινης επιφάνειας και καμία αποσαφήνιση αρμοδιοτήτων, αν είναι δυνατόν, μεταξύ των εμπλεκομένων φορέων δηλαδή την Υπηρεσία Πολιτικής Υπηρεσίας και το Υπουργείο Ναυτιλίας.Οι πρώτες γενικές κατευθύνσεις για την ίδρυση αεροδρομίων επί υδάτινης επιφάνειας στην Ελλάδα δόθηκαν με το νομοσχέδιο 3333/2005, δηλαδή η αδειοδότηση και λειτουργία αεροδρομίων επί υδάτινης επιφάνειας κι αυτό ύστερα από πιέσεις και εξ ανάγκης θα λέγαμε, ενώ τον ίδιο χρόνο εκδόθηκε κοινή υπουργική απόφαση, η οποία έθετε ως όριο τη διεξαγωγή τριών πτήσεων την ημέρα ανά προορισμό.
Ο νόμος 3333 για τα υδροπλάνα παρέπεμπε τη ρύθμιση κρίσιμων θεμάτων όπως συχνότητα δρομολογίων, έγκριση για τη διενέργεια πτήσεων τσάρτερ ή διακομιδής ασθενών σε Προεδρικό Διάταγμα, το οποίο θα έπρεπε να εκδοθεί εντός έξι μηνών.
Πέρασαν περισσότερο από τέσσερα χρόνια και το ΠΔ ακόμα εκδίδεται, ......εξαιτίας της γραφειοκρατίας αλλά και ενστάσεων που υπέβαλαν συνεχώς η Υπηρεσία Πολιτική Αεροπορία και το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας για να αποσαφηνιστούν θεσμικά ζητήματα, όπως οι απαιτούμενοι κανόνες λειτουργίας και ασφάλειας των υδατοδρομίων, οι περιοχές κίνησης και ελιγμών των υδροπλάνων, καθώς και πολλές άλλες διατάξεις τελωνιακής και αστυνομικής φύσης.
Αποτέλεσμα, φέτος τα νησιά μας να μείνουν χωρίς υδροπλάνα αλλά και απ' ότι φαίνεται και η χώρα μας αφού σύμφωνα με πληροφορίες....αυτά θα εγκαταλείψουν και την Ελλάδα!!!!